Svar på kommentar ( Btw har varit här i 16 veckor nu)

2013-11-27 @ 20:26:04
Åh du verkar ha superkul! Tänkte ge dig några ideer som jag tyå vill veta! ;) 

1. saker som är dåligt/tråkigt där o det som är bäst 
2. Om du gillar någon kille 
3. Åker du skolbuss till skolan? 
4. Är det mycket fester? (är dom som i filmer haha?) 
5. Visa lite godis från usa 
6. Mkt bilder :D 
7. Ha en frågestund? :)
 
SVAR:
1. Hm det var en svår fråga.. Tror en av de dåligaste grejerna är att jag inte kan köra bil här. I Morgan finns det inga busser eller taxiar (lol), så det ända sättet att ta sig någonstans är att gå eller åka bil, och eftersom det börjar bli riktigt kallt här är det ingen som går. Egentligen är det inte så jobbigt men det är bara att jag alltid måste fråga någon om skjuts och ibland känner man sig verkligen som ett pain in the ass haha. Sedan är det också lite speciellt men Morgan för det bor ju bara 4000 personer här så ALLA känner ALLA, jag skojar inte. Det är bara att säga ett efternamn och den man frågar säger "Jaha dem känner jag ju". Tyckte att det var jättespännande i början men nu efter ett tag skrämmer det mig lite haha.
Det som är bäst är nog allt annat! Jag älskar att vara i Utah, jag älskar människorna som bor här, jag älskar Morgan och naturen. Jag älskar min familj och min stora släkt. Ni som känner mig vet ju att jag inte har en sådan stor familj hemma i Sverige, och defenitivt inte en stor släkt så detta är på riktigt super! Sedan är alla verkligen så snälla och omtänksamma vilket jag inte tycker så många är i Sverige. Får ångest när jag tänker på att jag måste åka hem. Vill inte ååh...
 
2. Okej nu ska jag svara helt ärligt. Det är en del killar här som ser väldigt bra ut och så men många killar är också jättekonstiga haha. Typ smsar mig läskiga saker och skickar hemliga lappar till mig på lektionerna men om man bortser från allt det så kan jag säga att jag faktiskt gillar någon liiiiite. Tänker inte nämna namn, tänker inte förklara mig mer utan säger bara att det är sån grej som gör det lite spännande och lite roligare här haha. Men jag har verkligen inte nåt förhållande eller nåt, det är mer bara att jag är inttresserad än att gilla haha. 
 
3. Nope, jag bor ca 1mile (1.6km) från skolan så antingen så går jag eller så skjutsar min värdpappa mig dit.
 
4. Nästan alla här är ju Mormoner, vilket för er som inte vet är en religion. Det betyder att de inte dricker alkohol eller röker elelr något sånt, så nej, det kan jag inte säga att det är. Såklart finns det ju "the bad kids" i skolan som inte är mormoner och tar droger och dricker och så, men jag är inte vän med någon av dem. Jag kan ärligt säga att det är väldigt skönt att det är som det är. De har sina "parties" men det är mest att träffa ett gäng och hänga hos någon, vilket jag tycker är mycket bättre än de andra festerna. Men jag kan säga att ja: de har de röda plastglasen haha
 
5. Godiset här är verkligen ingenting jämfört med det i sverige. Chokladen smakar bajs (typ) haha och sedan är det bara en massa äckliga gelegodisar som alla smakar likadant. Det ända jag tycker dem gör bra är chips och så. Saknar verkligen allt godis från Sveriga så kommer äta upp mig när jag komemr hem lol. Sedan kan jag ju passa på att berätta lite om hur de bakar och lagar mat. Det är så mycket värre än vad jag trodde det skulle va. När de bakar kakor till exempel, så använder de inte smör eller margarin, utan Shortening (vegetariskt fett) och ibland till och med Lard (grisfett). Man köper på riktigt en burk med fett här och använder det istället för smör. Och ja det ser fruktasvärt ut fyfan, slänger in en bild på det här nedanför så att ni förstår. När de bakar muffins och cupcakes och så använder de färdiga pulvermixar så att de inte behöver stå och använda massa jobbiga ingredienser. Jag och Anna skulle bara cupcakes en gång och vi satt och letade ett bra recept på internet, men då kom vår värdmamma och blev nästan sur för att hon tyckte att det var så onödigt att vi skulle lägga ner tid och jobb på att baka när vi kunde köpa en färdig mix. Så det slutade med att vi gjorde det och det är ju inte alls lika gott fy!
Sedan, när man lagar mat, använder man knappt några kryddor utan man köper färdiga kryddpaket och lägger allt i en matkokare på morgonen sen får det ligga och koka hela dagen så tar man bara ut det till middagen och det är klart. Praktisk va? inget extra jobb. Sen äter dem kött 3ggr varje dag. Det skulle vara helt omöljigt att vara vegetarian här hjälp!
  
Shortening, mysigt det ser ut va? Och min favvo: Kak mixen!
 
6. Förlåt ska börja fixa det jag lovar!
 
7.Okej, så om ni vill ha en frågestund är det bara att kommentera att ni vill! Jag skulle personligen tycka att det vore jätteroligt :)
 
Hoppas du är glad för svaret Sofia! Puss på er

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag det tycker är ja! Beata hälsar att hon vill se bilderna från balen :)

2013-11-27 @ 23:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0