Fredag, Lördag, Söndag.

2014-02-03 @ 16:54:00
Den här veckan har jag haft mycket roliga grejer för mig. Det började med i tisdags när vi var och såg på basket hela kvällen. Först såg vi våra kusiner Bailee och Savanna spela och sen stannade vi för killarnas match. Jag var där med Amanda men sedan såg vi Brynlee oc Ali där så vi satt med dem, superkul var det!
 
Sedan har allt mest varit normalt, skola och track varje dag. Jag känner verkligen att jag har blivit så mycket mer vältränad sedan jag började på track och det är en sådan himla härliga känsla. Innan jul kunde jag tillexempel göra plankan i typ 40 sekunder innan jag föll ihop och var helt slut, och nu gör jag den MINST 2,5minuter, pretty good huh? Nej men när fredagen äntligen kom hade jag många roliga planer för kvällen. Först åkte jag, Carol och Anna ner och shoppade i Ogden, för att sedan möta upp resten av familjen på Texas Roadhouse där vi åt middag. Sedan bar vi oss ner till Salt Lake City och kollade på Utah vs Denever Basket Match. Det var superkul, dock förlorde ju vi, men aja (är egentligen inte så insatt hehe). Hela vår släkt var iallafall där så vi tog upp hela klacken typ, coolt.
 
Nä men lördag då, var hemma och slappade på dagen. Fixade lite, skypeade lite, städade lite, ja ni fattar. Sedan runt 5 kom Thom och hämtade upp mig för att vi skulle åka till Sweetheart/Sweatheart dansen. Vi åkte först och mötte de andra i Mountain Green och sedan åkte vi ner till ogden och spelade minigolf och bowling (vill bara kicka in med att jag vann HELA bowlingen med 191poäng, fick alltså 6 strikear, applåder tack?). Sedan åt vi middag på Costa Vida och begav oss till dansen. Så, självaste dansen var ju inte den roligaste då det inte var många personer där alls, men allt annat var superkul! Efter vi hade danset i typ en halvtimme åkte vi hem till en killes hus där vi umgicks innan det var dags att åka hem. Jätterolig kväll var det!
 
I söndags vaknade jag ganska så tidigt, åt en stadig frukost och drog sedan en 2timmars-skype med Ester. Vi har ju bestämt att vi ska prata varanann vecka nu ända tills jag kommer hem så nu är det faktiskt bara 7 gånger kvar! Jaja, sedan pkte vi ju iallafall som vanligt till kyrkan där jag lyssnade på en massa pladder om Gud och Jesus. Min lärare där försökte fråga mig lie grejer om varför gud fanns och så, men jag ba log lite stelt och sa "jag venne" (because I don't belive in him, soooo). Sedan, när kyrkan var slut och vi kom hem var hela tjocka släkten redan här och det var dags för det årliga superbowl partyt. Det är ju då när det är final i den amerikanska fotbolls ligan NFL. Vi åt en massa massa mat och umgicks. Dock var jag inte så intresserad utav självaste fotbollen då jag inte ens förstår reglerna eller spelet överhuvud taget, så jag, Anna, Bailee och Savanna höll oss på nedervåningen och pratade och tittade på film. Sedan runt 9 begav sig alla hem och då var jag så trött så jag tror att jag skulle svimma. Detta var iallafall en superrolig upplevelse, för jag hade verkligen ingen aning om att det var så stort här i USA. Jaja, slutsatsen av denna vecka blir iallafall sketbra. 5/5 toasters.
Idag är jag ledig från skolan för att våra lärare ska och bowla (najs) så jag drog en sovmorgon och unnade mig själv ett par bananpannkakor till frukost. Lite senare väntar nog skidor uppe i Snowbasin men vi får se.
Sitter iallafall med hörlurar på nu för att brandalarmet gick igång och det piper i hela huset hehe. Jaja, vi får väl se om vi hittar någon knapp som vikan trycka på för att få det att sluta, hoppas.
Puss så länge!

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

LÄngtar efter din nästa bloggstatus <3

2014-02-16 @ 00:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0