Morgan High School day 1 and 2

2013-08-21 @ 03:07:00
Hej hörni och förlåt för lite dålig uppdatering, det är sjukt mycket nytt som händer nu så känner liksom inte att jag vill hänga framför datorn hela dagarna. Men så fort jag får tid ska jag skriva, jag lovar!
 
Dagarna bara flyger iväg och jag har redan hunnit haft min andra skoldag. Den var mycket bättre än den första kan jag säga haha. Igår var allting så nytt. Jag hade varken tid för att hälsa på folk eller njuta av att vara i en riktigt High School. Jag kämpade för att hitta till rätt klassrum, ha med mig rätt böcker och att ens förstå vad alla sa hela tiden. Lärarna pratar så grymt snabbt och det är många ord jag inte förstår, men jag hoppas verkligen att det ska gå bättre och bättre för varje dag. Jag kände redan idag att jag hade många fler att hälsa på och vinka till i korridorerna, att fler folk kom fram till mig och frågade vem jag var och att jag hängde med bättre på lektionerna. Jag längtar redan efter i morgon när jag får träffa massa fler nya människor, ska bli så kul att liksom få en umgängeskrets här. Lärarna kör på ganska hårt dock. Vi fick läxor redan första dagen och dem är bara till dagen därpå, så hade fakriskt redan mitt första läxförhör idag. Det var i matte och härregud vad dåligt det gick haha jag förstår liksom inte vad vår lärare säger, alla uttryck och symboler är ju på engelska (såklart hehe) så jag förstår bara när hon börjar använda siffror. Aja, allt är ju som sagt fortfarande väldigt nytt och så men jag kommer förhoppningsvis komma in i det snabbt. Nu ska jag äta middag, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0